FANDOM

Wróć

Skill Book Set

Podstawa2

Jako Elementalistka mam w tej zakładce trzy sety (każda klasa postaci będzie miała inną ich ilość i rodzaj). U mnie są to odpowiednio:

  • Theoretical Treatise on Spirits, by Beltane.
  • Putting Spirits to Good Use, by Wintraim.
  • Theoretical Treatise on Spirits, by Wintraim.

Po kliknięciu na ikonkę reprezentującą dany set pojawia nam się poniżej lista efektów z nim związanych. Każdy set ma inną listę efektów (jest ich VI). Od nas zależy, który set wybierzemy.

Podstawa3

Zatem jak aktywować efekty danego setu ?

I tu właśnie zaczyna się cała zabawa. Aby uaktywnić efekty musimy zebrać 6 książek (dla naszej klasy) tego samego autora i o tym samym tytule ale każda z nich musi wspierać inny skill. Zaczynamy więc od przejrzenia setów jakie nam dano, patrzymy na efekty jakie są w nich zawarte, wybieramy sobie ten set który nas najbardziej zadowala zestawem efektów (jeśli ktoś ma ochotę może uzbierać wszystkie sety), identyfikujemy autora i tytuł danego setu i zaczynamy długą drogę kolekcjonowania. 

Wyobraźcie sobie półkę na ścianie na której macie 6 książek tego samego pisarza. Kupowaliście, zbieraliście aby mieć wszystkie 6 tomów. Tutaj musicie zrobić tak samo aby te wszystkie 6 sztuk uaktywniło wam dodatkowe efekty. 

U mnie jak widać poniżej są książki z setu Theoretical Treatise on Spirits, by Beltane. Wybór był raczej przypadkowy, dlatego iż akurat te książki spotykałam najczęściej. Nie jest łatwo zebrać cały set. Szczerze powiem nie wiem czy ktoś ma cały, może komuś się poszczęściło.

Beltane

Jak widać powyżej pod książkami widnieje adnotacja, że efekty setu Theoretical Treatise on Spirits, by Beltane nie są jeszcze aktywne (są szare). Brakuje jeszcze dwóch książek aby móc "włączyć" te efekty.

Jak to jest z tymi efektami ?

Ilość efektów, która będzie dostępna zależy w głównej mierze od Potency. Jest to cecha, którą zawiera każdy Book Skill.

Potency1

Niestety w grze jest chyba mały bug z wyświetlaniem ponieważ przy napisie Potency widnieje kwadracik. Zamiast kwadracików powinny być gwiazdki. Całe szczęście liczba wyświetlanych kwadracików pokrywa się z ilością gwiazdek więc nie jest to jakimś wielkim problemem.

Czym jest Potency ? 

Ja nazywam to potencjałem. Wartość tej cechy warunkuje nam ile efektów danego setu będzie aktywnych. Wymaganym minimum potencjału do aktywacji pierwszego efektu jest 6 punktów. Im wyższa suma potencjału tym więcej efektów z danego setu będzie aktywnych.

Aby poszczególne efekty były aktywowane potrzeba nam:

  • Efekt I 6 punktów potencjału
  • Efekt II 10 punktów potencjału
  • Efekt III 15 punktów potencjału
  • Efekt IV 20 punktów potencjału
  • Efekt V 25 punktów potencjału
  • Efekt VI 29 punktów potencjału

Od czego zależy wartość potencjału danej książki ?

Wartość potencjału (potency) zależy od grade'a Book Skilla. Każdy grade ma minimalną i maksymalną wartość potency, taki swój zakres od-do. Czasem może się zdarzyć, niestety jest to dość małe prawdopodobieństwo iż uda nam się zdobyć książkę, która będzie miała zawyżoną wartość potencjału niż było to dla niej przewidziane. Standardowo kształtuje to się następująco:

  • Book Skill grade Common 1-2 możemy trafić książkę z potencjałem    1 lub 2 pkt
  • Book Skill grade Magic      1-3 możemy trafić książkę z potencjałem    1/2/3 pkt
  • Book Skill grade Rare        2-5 możemy trafić książkę z potencjałem    2/4/5 pkt
  • Book Skill grade Perfect    3-6 możemy trafić książkę z potencjałem    3/4/5/6 pkt
  • Book Skill grade Master    4-6 możemy trafić książkę z potencjałem    4/5/6 pkt
  • Book Skill grade Epic        5-6 możemy trafić książkę z potencjałem    5/6 pkt

Widać więc, że losowość jest spora. Najwyższa możliwa, standardowa wartość potencjału to 6 pkt (oprócz tych które ponoć można gdzieś znaleźć i te właśnie rzadkie egzemplarze mogą mieć większą wartość niż 6 pkt. Czy takie istnieją tego chyba nikt nie wie).

Jeżeli uzbieramy zatem 6 książek tego samego autora o tym samym tytule gdzie każda z nich będzie miała po 1 punkcie Potency (co da nam wtedy 6 punktów potency łącznie) to w tym momencie będziemy mogli skorzystać z pierwszego efektu jaki oferuje nam zebrany set (patrz wyżej). 

Potency2

Na zdjęciu powyżej w zaznaczonym na czerwono prostokącie to właśnie nasz wskaźnik Potency. Jest nieaktywny, ponieważ nie ma całego kompletu książek. Nawet gdyby były tu wstawione dwie książki Epic o łącznej wartości Potency 12 punktów (gdzie minimum do aktywacji pierwszego efektu potrzeba 6 punktów) to i tak efekty będą nieaktywne. Aktywne będą wtedy jeżeli będzie cały komplet czyli 6 sztuk tego samego autora o tym samym tytule. 

Dla przetestowania sprawdziłam jak to będzie z tymi efektami kiedy uzbieram cały set. Niestety dwie książki do kompletu były czasowe (patrz tutaj). Cały set dał taki efekt:

Potency3

Został skompletowany cały set Theoretical Treatise on Spirits, by Beltane na 6 różnych skilli. Jak widać z opisu widniejącego pod książkami efekty setu zostały dzięki temu aktywowane. Łącznie Potency miałam 9 punktów (suma wszystkich tych wyświetlanych kwadracików widniejących na każdym Booku była równa 9) w związku z tym miałam aktywny pierwszy efekt setu. Aby móc używać również drugiego efektu zabrakło mi jednego punktu Potency. Gdybym miała 10 punktów czerwony pasek doszedłby do II i również ją "zapalił" na niebiesko. Wtedy drugi efekt zostałby odszarzony i byłby możliwy do użycia. 

Wróć

...opracowanie by Mithy...